گزینش گلدان مناسب برای كاكتوسها
نوشته شده توسط : علی علوی

گزینش گلدان مناسب برای كاكتوسها

گلدانهای پلاستیكی و سفالی، جعبه های چوبی، جعبه های مسطح ویژه پرورش گل و حتی قطعات سنگی می توانند ظرفهایی مناسب برای رشد كاكتوسها و گیاهان گوشتی باشند. تنها شرط لازم برای این ظرفها، آن است كه خوب آبكش شوند به گونه ای كه پیوسته، خاك آنها نرم و خوب و تهویه پذیر نگه داشته شود. گلدان معروف Terra cotta كه از رس قرمز ساخته می شود كم و بیش ارزان و در اندازه های گوناگون موجود است ولی تنها اشكال آن این است كه به سبب ساخته شدن از مواد متخلخل، گیاهان در آن خیلی زود خشك می گردند.

از سوی دیگر، گیاهانی كه در گلدانهای لعابدار كاشته می شوند به دلیل آنكه رطوبت از پیرامون گلدان نمی تواند خارج شود بایستی با دقت بیشتری آبیاری شوند.

از آنجایی كه گلدانهای پلاستیكی، تمیز، ارزان، رنگارنگ و سبك وزن هستند از این رو بیشتر مورد كاربرد قرار می گیرند. به هنگام گزینش یك گلدان همواره باید تناسب اندازه گیاه با اندازه گلدان را در نظر گرفت. یك گیاه كوچك در یك گلدان بزرگ نه تنها به نظر نمی آید بلكه از نظر آبدهی نیز دچار دشواری شده و به ندرت هم زنده می ماند.

برای كاكتوسهای گرد، توپی و شبكه ای شكل و یا گیاهان گوشتی خوشه ای از گلدانهایی به اندازه 5/2 تا 5/5 cm (1 تا 2 اینچ) پهن تر از قطر گیاه به كار بگیرید.

برای كاكتوسهایی با اسكلت راست و استوانه ای شكل گلدانی به ع رض نصف قد گیاه انتخاب می كنیم. مواظبت از گلدانهای كوچك دشوار است و این گونه گلدانها مربع خشك می شوند در نتیجه دائما باید آبیاری شوند.

انتخاب گل مناسب برای نگهداری در آپارتمان بسیار مهم است در این مقاله به گزینش گلدان مناسب برای كاكتوسها پرداختیم که می تواند به عنوان گلدان های تبلیغاتی جهت استفاده به عنوان گیفت تبلیغاتی باشد.




:: موضوعات مرتبط: زرین گیفت , ,
:: برچسب‌ها: گلدان های تبلیغاتی ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: